Dressyrträning igår, hoppträning idag

Igår åkte jag till min gamla arbetsplats Bergunda o tränade dressyr för Ninni Svensson. Chatte var spänd o gick inge vidare bra, men jag fick bra tips o övningar att jobba med. Han hade ett sår i mungipan så kanske inte så konstigt att han ville slappna av. Så idag då det var hoppträning hemma för Jens Wickström fick jag rida på Hackamore. Lite annorlunda känsla men det gick bra. Mest lydnadsövningar o gymnastik o han kändes väldigt fin. Bra träning både för honom o Jöns, o fick en hel del saker att jobba vidare med. Gillar både Ninni o Jens, de ger sig inte o de säger inte att det är bra när det inte är det, utan jobba, jobba. Men ben o mindre händer helt enkelt!
Mira o Coco hoppade också. Såg inte så mycket men det jag såg var riktigt bra. Han tyckte han hade lagom mycket dressyr på henne, man ska inte bestämma för mycket på en sån dam sa han :)

Längtar till nästa träning!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb