Bitter

Ja men allt kändes rätt bra å så hände en liten skitgrej o då tänker jag på allt "orättvist" här i livet. Å då menar jag inte sånt som att vissa människor inte ha mat o någonstans att bo, eller att det finns folk som våldtas o mördas eller på krig, O nej, utan mer allvarliga saker som att jag med vill ha tid att fika med vänner. Jag vill åka på semester med mina vänner, men de antingen vill inte åka med oss eller så åker de med föräldrar/svärföräldrar. Mina föräldrar bjuder inte mig på resor. Å barnen vill ändå inte åka utan kompisar. På fredag är det fest, tyvärr tackade vi ja försent så vi fick inte plats. Men det var ok då det var ett par kompisar till som inte skulle gå, fast nu ska de gå å då blev man ju helt plötsligt ensammast i hela världen. Känns även som om det bara är jag som planerar. Ska vi göra något så ska jag hitta på o bestämma det. Å även om jag har väldens bästa man så blir jag irriterad då han ringer o frågar om han ska laga mat eller om vi ska äta rester. Klart jag vill ha nylagad mat! Fick rester...
Jag vill ha allt alla ni andra har, se så där snygg ut hela tiden o alltid göra precis det man planerat att göra o livet ska bara vara så lekande lätt...

Kommentarer

  1. finaste du <3 Det är så vi alla känner fast man pratar inte om det. Jag har suttit hemma med mats nu några helger och INGA barn hemma... Jag kan känna, är det så här det är livet utan barn hemma. antingen sitter han och sover (råkar man väcka till han så får man en utskällning) eller sitter han med mobilen, hör inget ser inget. Helt fantastiskt roligt,NEJ!! det är det inte, sen blir han pigg när jag går och lägger mig.. Jag är fan bitter jag med..
    Men Mats är faktiskt bra på att laga mat.
    Ett tips Annelie beställ citytross matkasse få hem maten tilldörren för ett bra pris, god är den oxå lätt att laga.

    Men vi har ju turen att ha en så fantastiskt svärfar farfar far som bjuder oss på en sol resa :)

    Vi ska ju fika på torsdag <3<3
    kram

    SvaraRadera
  2. Ja men Therese, jag vet :) Därför jag vågade skriva. Å jag hoppas även att ironin kom fram för jag vet ju att man har det rätt så bra, men ibland känner man sig ensam o då är det skönt att skriva av sig.
    Puss o Kram

    SvaraRadera
  3. Klart man blir bitter på livet. Men vill ju liksom ha allt bra alla har. Typiskt bara att alla andra vill allt bra du har och är lika avis på dig som du är på dom.

    Jag vill med bli bjuden på resor, ha fler hästar, bättre arbetstider m.m. m.m. m.m.

    Bryt ihop, kom igen och påminn dig om allt bra du har som vi andra är avis på!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb