Debut i enstjärnig fälttävlan!

Blir lite kort i halsen min lille kung, men vi jobbar på detta. Har även jobbat mycket med min sits, o har idag sett många kort på mig själv där jag sitter riktigt bra, inte lutar mig baket. Gäller ju att fortsätta fokusera på detta, men skönt att det i alla fall blivit bättre.
Chatte kändes seg i dressyren, hade svårt att komma ner på honom idag o jag tyckte inte han tog i bakifrån. Men 72% o bla 8:a på sits o inverkan.

Felfri i hoppningen. Låg tvåa efter dressyr o hoppning.
Jöns är så fantastisk inne på dressyrbanan. Han spetar öronen o så går han bättre än han gör på träning. (tränar ju knappt förståss så det är ju inte så svårt...) 72%, bla 8 på sits o gångarter.

Duktig även inne bland hindrena, bara ett nedslag. Trea efter dressyr o hoppning.

Liiiite nervös var jag allt för min debut i enstjärnigt, men han gick som en stridspilot. Ingen tvekan någonstans. Ska jag klaga på något så blir han lite stark.10 sek snabbare än idealtiden, å då bromsade jag i mål... Men det blev en 1:a plats!!!!



Denna spets var jag mest orolig över. Stor som ett hus o flaggorna stt väldigt tätt o det kom efter en lång galoppsträcka, men även det gick bra.

Steepelhäck

Studs

Lilla Jöns var hur duktig som helst, felfri på hinder i terrängen!!! Han vägrade ju ut sig sist så detta hade jag inte förväntat mig. Det var ju ingen uppsutten bangång idag heller, men däremot läg hopp o dressyrbanan i terrängbanan o det var en väldigt öppen bana, så han hade ju kunnat kolla in rätt så många ändå.

Ser lite coolt ut tycker jag. han hoppar ett hinder i skogen, fast det ser man ju inte här. Detta hinder stod han emot på, likaså var vattnet lite läskigt så där skrittade han mest.



Hoppade under ett älgtorn

Vi fick dock många tidsfel (antagligen för att vi skrittade i vatnnet, å så bröt jag av till trav innan coffin. Fast förvånad ändå, tyckte vi höll gott tempo resten av banan) Så vi halkade ner till en åttonde plats. Men hur nöjd som helst naturligtvis! Efter en sådan här dag gör det inte så mycket att man får åka iväg kl.03.45 o komma hem 22.15...
Dagen gick tom ihop sig. Chatte vann 1500 kr i prispengar, 500 kr på Hööks, ett fleecetäcke från Hööks o lite annat smått o gott o Jöns vann anmälningsavgiften tbx o en stol från Agria.
 
Vi hade även tyr med vädret. Mest sol, kom lite småregn ibland då jag red, å då jag passade på att snooza lite i bilen då hällregnade det.
 
Tack Jimmy för all hjälp.

Kommentarer

  1. Så jäkla kul. Vilken bevis på att du är mångsidig o duktig :) stort grattis!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb