Pay and Jump, 4-års test o DM x 2

På fredagkvällen var det P&J på LHK. Jenny var där o tog kort på alla deltagare som man sen fick köpa för minst 100 kr, o alla inkomster skänks till equusforhope, dvs barncancerfonden.
Smilla var med på Musse o hoppade en 80 runda. Det gjorde de bra, men det blev ett riv.

Mira skulle oxå vara med, men hästen hon red på snubblade efter ett hinder o de gick omkull. Hon fick en hov i ansiktet så dagen efter såg hon ut såhär. Oooops. Men allt gick bra, hon hadei nte ens ont i huvudet dagen efter. På kvällen dagen efter var hon på fest o de var en som undrade vf hon bara hade ögonskugga på vänster öga :) :) :) 

Smilla o Livia har ju börjat träna friidrott, o i lördags var de med i Lag-DM. Smilla sprang 60 m häck + stafett, Livia sprang 200 m häck, de kom 3:a i alla sina grenar + att laget fick brons. De hade haft superkul!


Söndag morgon (efter att jag sovit typ 1 timme...) åkte Ztorm o jag till Tingsryd o visade han på 4-års test. Han är ju superfin så ville visa för att försöka gå vidare till gångartsfinal, men det var inte hans dag. Slog i sko mycket o tappade takten ibland, orkade inte i galoppen. Såg då vi mätte att han faktiskt är högre bak, så han växer ju. Synd jag inte tänkt på detta innan, hade jag inte behövt åka iväg ju. Men han skötte sig super bra :) Hans uppfödare Gunnel var med som chaufför o hästskötare.

Efter att vi visat Ztorm åkte vi iväg med Smilla o Caco som skulle deltaga i Children DM i hoppning, 1.10. De gjorde en superfin o välbalanserad runda. Lite långa vägar men hellre det än en slarvig runda :) Tyvärr rev de 1 hinder o så fick de ett tidsfel. Men jag är superstolt över dem. Hon hoppade honom bättre än vad jag gör ;)

Somnade tidigt sen på söndagkväll :)

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb