Veckan som gått

I tisdags, efter Mira fått frukost på sängen, kapade Håkan o jag lite tävlingsbommar som skulle bli kortare pga att de var för tunga. Vi hoppas ju i alla fall att vi ska kunna få anordna tävlingar snart igen :)

Flera dagar har jag plockat bort taggtråd från en ny hage vi ska arrendera. Det finns mycket kvar. Sen ska ny tråd upp. Jobb, jobb, jobb. Har haft såååå ont i mina händer :(

Planterat massa minipåskliljor som Lagergrens handelsträdgård skänkt (har inte planterat dem i en cykelkorg...)

I fredags åkte vi till Älvängen o hälsade på Colle o hans nya ägare. Han har det så bra :) Både Mira o jag började gråta då vi såg honom, o när Mira ridit så grät hon igen, men av både saknad o lycka tror jag. Blev bjudna på korv på deras altan, underbara människor, så det blev mycket skratt.

Sov på hotell, o dagen efter hälsade vi på min barndomskamrat Ckristina o hennes familj i Stenungssund. Blev en fika på altanen, så det vara bara här på kortet vi var så nära varandra, annars höll vi avstånd!

Därefter blev det en tripp till Märstrand o Carstens fästning, vandrade lite på ön, åt en glass, åt god mat, solen sken fast det var kallt. En trevlig liten familjeutflykt (Bara Sebastian som inte var med)

På vägen hem passerade vi Jönköping så då åkte vi in o hälsade på Jöns. Saknar honom så!

Söndag så hämtade vi hem Amadeus, en D-ponny som jag ska ha på utbildning. Svensk ridponny, 7 år som är till salu.
Clown gick en riktig Uteritt i alla gångarter! Fantastisk 3-åring!
På eftermiddagen var det hoppträning för Katta Torstensson, Mira o jag var med på Spike o Ztorm o de skötte sig riktigt bra :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb