Från sist till idag :)

Då Alva inte ville hoppa i söndags på träningen så åkte vi till veterinär i onsdags. Till en början var allt OK, rakt spår OK, longering OK, palpering OK, men inte OK vid böjprov :( Tappra lilla häst, visar verkligen inget om hon inte måste. Nu är hon behandlad o så hoppas vi att hon svarar bra på behandlingen.

Det gäller att passa på tänkte jag, så första gruppen i onsdags fick tolka. Fick frågan om vilka som tyckte det var roligast, eleverna eller jag, men svaret är Marabou. Han älskar det!
Caco fick idag en genom gång av duktiga equiopatöstangård. Själv fick jag äran att rida honom igår, o han är verkligen inte så lätt. Gäller att få honom att jobba o ta i, men att ändå vara avslappnad. Innan idag har vi löshoppat Clown, Ellba o hästen vi inte köpte utan lurade (!) på Elin :) Alltså säger bara woaw, den där Clown!!!!
Mira fick testa att rida Ztorm också, han skötte sig lika bra med henne på som med mig på. Fin häst det där!

Avslutade fredagen med bandy i Åby. Nu vet jag varför målen måste vara så stora. Alla spelare ska få plats i dem :) :) :) Men jag vet inte om jag blev så fast. Det är som hockey fast med fotbollsregler typ, o hallen är kallare än ett ridhus. Hade varit bättre jag stannat hemma o kollat på På Spåret ;)

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb