Om mig

-Jag tycker inte man hänger ut folk på sociala medier, även om jag tycker att de egentligen förtjänar det.
-Jag pratar med mina vänner, oftast IRL, eller via Messenger, sms o dyl, inte i öppna forum. Men fått veta att så gör man inte längre.
-Jag kan tydligen, utan att veta om det, göra fantastiska omformuleringar där jag skriver en sak men menar en helt annan.
-Jag tycker att i de bästa av världar ska människor som mår dåligt få hjälp, INNAN det "slår över".
-Jag tycker att man måste ta ansvar över sina handlingar, men även då kan man behöva hjälp.
-Många gånger finns det ju 2 olika sanningar på ett problem.
-Jag hoppas att rättsväsendet ska vara tydligt o rättvist.

Ja alltså, jag påpekade en sak på facebook igår, var ju beredd på att folk inte skulle tycka som jag, men att de ska sedan göra personliga angrepp? Detta är vuxna människor. Inte konstigt att barn o ungdomar inte vet hur o vad de får skriva till varandra, vilket tyvärr är ett stort problem i dagens samhälle, med mobbning o dyl.

Men jag tackar mina vänner som läst, o som kommenterat till mig personligen, för så gör jag o mina vänner. De har alltså inte svarat i det öppna forumet eller gått till personliga angrepp mot "de andra".

Jag önskar också att personerna detta handlar om ska kunna gå vidare o få ett lyckligt liv, utan att känna sig rädda, känna hat, kunna visa medmänsklighet. Vi har bara ett liv o det är värt att levas.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb