Eks Ellba

Fina Ellba, hon har varit halt nästan hela tiden, blev det efter 2 veckor då det frös. Inga skor bak så jag trodde hon fått en hovböld. Hovslagare var o kollade flera gånger o hittade inget. Ena dagen var hon jättehallt o nästa såg man inget. Vi märkte dock att hon haft blödningar i hovarna bak, men så halt för det? Så jag tänkte att hon vrickat sig oxå. Men i torsdags kväll såg jag att hovbölden letat sig upp o ut ur i kronranden, svullnad o värme borta, o igår såg jag ingen hälta :) Hoppas det blir bra nu. Kan visst vara svårt att hitta de där djupa hovbölderna.

Kommentarer

  1. Jo tack jag har en som stått likadant sen 1/1...kommit ut en lite hovböld men fortsatte vara halt till och från. Både haft veterinär och hovis som verkat upp, gipsat och vi bandagerar och väntar och väntar....det är en djup jä**l och den är fortfarande inte OK....men nu är det varmt långt bak och jag hoppas den kommer ut i kronranden. Ett riktigt skit!! Haft så här på en annan häst för länge sen och det blir mkt oro....usch, blä, fy!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb