Lag-SM i fälttävlan i Bräkne-Hoby

LHK hade ett eget ponnylag med (tror de var det enda laget som bestod av "egna" ryttare, alltså inte blandat lag från olika klubbar. Bara det är ju grymt!) Det var Smilla, Mira o Signe som var med. De gjorde bra rundor med lite oflyt i terrängen, men konkurrensen är grym så inga placeringar denna helg.  Mira gjorde bra dressyr på 66% (jag red samtidigt så kunde inte se) 4 fel i banhoppningen men så i terrängen var del alldeles för mycket publik som stod vid hindrena o tjoade så då blev han rädd o stannade. 2 stopp blev det, så jag är ändå glad att de kom runt! Smilla gjorde sin bästa dressyr ever men fick bara 63% :(, felfri hoppning o terräng så hamnade precis utanför placering! Signe var också nöjd med sin dressyr (såg inte den heller, hon o Mira red exakt samtidigt på banorna bredvid varandra, lite kul :) )Sen red hon superfin banhoppning o terräng, bästa jag någonsin sett henne göra, men tyvärr ett skitstopp i terrängen på ett hinder de aldrig haft problem med innan. Så synd.
Själv var jag o Jöns med i Uddens lag. Laget kom näst sist... Jöns o jag gjorde en bra dressyr, 69%, en katastrofall banhoppning :( o en superbra terräng. Men man måste vara bra i 3 grenar för att få placering...

Vi har i alla fall haft en mycket trevlig helg på Sporrens fina anläggning. Så kul att få umgås med alla hästvänner o vi (Blixt/Fermskog) ar haft superskoj med mycket skratt då vi letat badplatser mm.
Så skönt att denna tävling låg nu o inte på hösten som det brukar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb