Debut i 3* o 2*

ÄNTLIGEN fick jag starta min efterlängtade 3* ft (före detta 2*) Skulle startat för 4 år sedan nere i Tågarp men då blev det inställt, året efter skadade jag mig o förra året var vi inte igång så pass mycket. Finns inte så många tävlingar i Sverige på denna nivå, o för 4 år sedan tyckte jag det var långt upp till Strömsholm, jag tänkte att det finns väl fler tillfällen, men ibland gör det lixom inte det.
Men igår hände det! Jag var supernervös! Tyckte det såg både stort o svårt ut.
Inledde med en bra dressyr, 71%. Tyvärr föll 3 bommar i banhoppningen, brukar ju gå bättre, men oas har vi inte hoppat så svårt på länge. Jag klantade mig på 1:a rivningen, de 2 andra var mest bara olyckliga, kunde lika gärna legat kvar. 
Så äntligen var det dags för terrängen, å han var så fin min lilla Chatte! Inga problem någonstans. Felfritt o inom tiden. Jag njöt banan igenom :) Hade jag varit felfri i banhoppningen hade jag vunnit, ett riv kommit 2:a o 2 riv 6.a, men det gäller ju att vara bra på allt. Nu bidde det ingen placering, men landade på 41,1 starff o som är ett kvalificerade resultat. Å jag startar mot Linda Algotsson, Niklas Lindbäck på deras bästa hästar ska ni veta!
Men stackars Mira, som skulle debutera 2* (före detta 1*) Den nivån junior SM går i, gick det inte lika bra för. Bra dressyr, men tyvärr rev de 5 hinder, så hon fick inte starta terrängen :( Fin runda egentligen, men Jöns hoppade helt enkelt lite för lågt. Så surt att det skulle hända just nu. Kunde ju varit i fredags istället, men då lyfte han minsann på hovarna. Inte kul att göra alla dessa förberedelser, lägga alla pengar, gå upp kl 3.30, o sedan får man inte ens starta.

Men som någon sa, den som slutar kämpa sist vinner....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb