Alltså detta med att arrangera en tävling

Det ska ju vara roligt! Ge gemenskap! Men så är det inte i LHK
Men alla vill ha en massa olika tävlingar. 
Ofta jag får frågan vf vi inte har fler av den disciplinen, vf vi inte har de klasserna istället osv. Vi är även ett gäng som diskuterar om det är möjligt att bygga ett ridhus till. Flera stycken som klagar över dåliga träningsmöjligheter (vilket stämmer). Ska man bygga ridhus krävs det pengar, o en grej är ju då att anordna fler tävlingar förstås. 
Men tror ni det är några som vill hjälpa till när det är tävling då???? Ja några, men långtifrån alla. Vi är några stycken som jobbar ideellt flera timmar innan tävlingsdagen ens har börjat, vi kommer att vara på ridklubben från 7 tills det är slut i 2 dagar, men vi är inte många. Vi har några som kommer att hjälpa till en halv dag. Det är bra, men tyvärr inte tillräckligt bra i vår lilla klubb. Det är många som inte hjälper till alls :( För att ha en levande förening måste ALLA hjälpa till! 
Diskussioner har gått om att tvinga folk, om att ha ngt lönesystem mm. Men då ska detta bli rättvist o någon ska hålla i det. Varför kan inte alla dra sitt strå till stacken o hjälpa till? 
Varför är eran tid så mycket mer värdefull än min? 
Jag vill också umgås med nära o kära, kanske tom resa bort någonstans nu när man har långledigt. Men denna tävling har varit planerad sedan länge, o jag har också informerat om den på olika sätt i god tid, så då stannar man hemma o hjälper till. Båda dagarna. Hela dagarna. Men om alla hade hjälpt till några timmar var, så hade INGEN behövt vara där från 7 till kväll. Man kanske inte måste ha påsklunch, utan det kanske kan gå bra med kvällsmat? Eller, det finns ju 2 lediga dagar till? 
Men jag förstår, er tid ÄR viktigare än min tid :( 
Å inte bara detta, jag som jagar folk o inte lyckas, JAG MÅR DÅLIGT AV DETTA! Blir otroligt stressad över att inte ha kontroll. Några stycken som säger att vi kanske hjälper till, å så förhoppningsvis kommer de, men det gör ju inte mig lugnare dagarna innan. 
Visst i år är det påsk, men det var likadant förra året.
Mitt förslag är att inte ha några tävlingar, bara en enkel dressyrtävling där det inte behövs så många funktionärer, men att vi ända kan lösa ut licenser. 
Tror nog att vi som hjälper till kommer att få det trevligt tillsammans, o ni som får möjlighet att sitta i solen, slappa, umgås med vänner, kanske ta en öl tillsammans, kul för er. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb