Årsdebut i fälttävlan i Tågarp

Mira red Jöns i en H100. Började med en fin dressyr med en del missar pga att hästen var för pigg! Inte likt Jöns, men det är vi ju glada för :) 64%. Ett riv i banhoppningen, även där pigg o glad, o terrängen var de helt fantastiskt fina i. Slutade på 45,5 straff vilket är bra, men ingen placering. Nästa gång blir det 2* för dem :)
Själv blev jag placerad i 2* med Chatte i hård konkurrens, massa bra ryttare som rider/ridit i landslaget med deras bästa hästar, så det var tufft. Över 70% i dressyren, ett pet i banhoppningen o helt underbar terräng gjorde att vi stannade på finfina 33.8 straff. För bara några dagar sedan tänkte jag stryka mig, tyckte inte han var bra nog... Nu eventuellt blir det 3* nästa gång. Han är redo, men han har ju sina krigsskador, så vet inte om jag ska ändå. Får klura lite.
Men nu är jag trött. Åkte ner till Skåne igår, sov hos en kompis, upp kl.05.00 med bara 4 timmars sömn, hemma 21.30. Men så är fälttävlanslivet ofta, o är det bara sådana här dagar går det ju bra :)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb