Dressyrkurs

Skulle varit 2-dagars, men då vi ska iväg o tävla i morgon fick det bli en endagskurs i stället. 3 grupper med 3-4 st i, o innan det en privatlektion i dressyr, så idag har jag pratat takt, kontakt, lösgjordhet, ja allt det där ni vet. Men så himla rolig eftermiddag! Både jag o eleverna har fått aha upplevelser. Så roligt när man känner att man når fram o kan hjälpa. Ibland är det ju tyvärr tvärtom, att inget man säger funkar. Men om man bara kämpar på så brukar det bli bra tillslut. Kvällen avslutades med mat på pizzerian, trevligt.

Innan idag fick jag också ridsällskap, Rita kom o red samtidigt som jag red Chatte. Ett tag red vi ofta tillsammans, men nu var det ett tag sen. Nyttigt, o det gjorde att jag red bättre, jag var ju tvungen att skärpa mig nu när hon tittade på :)
Dagen började tom ännu bättre, Håkan kom o hälsade på med fika :) Stackars Håkan, vad jag lider med honom.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb