Alltså dessa dressyrdommare...

Jag förstår att det är svårt att döma. Tycker själv det, fast jag är ju iofs ej utbildad.
Men idag var flickorna på ponnydressyr. (Deras första faktiskt) Smilla o Cocos ritt var väl inte så jättebra. Vingligt, spänt men emellanåt riktigt trevligt. 57,9%. Säger inte så mycket om det, mer än att är man domare kan man ju försöka döma lite positivt på det som var bra, även om annat var dåligt. MEN den stackaren som VANN, ja jag säger stackaren, för hennes ritt var hemsk. Släpade sig fram i traven, absolut ingen form, o i galoppen ville den inte alls. Den stannade flera gånger o slog mot skänkeln. Å dessa 2 fick mer än Smilla o Coco. Ja så denna hemska ritt var tydligen böttre än Smillas...

Mira o Colle däremot gjorde en mycket fin runda. Avspänd, i rätt form hela tiden, bra vägar mm. 62% Jag trodde naturligtvis närmare 70%. Det är ju absolut lägsta nivån vi tävlar på. Ska de gå i MSV form? Naturligtvis massa att förbättra, men det var en mycket fin ritt. Även här trodde jag hon skulle vinna (o hoppades, för det tyckte jag de var värda) men de kom 2:a efter en annan helt ok ritt, men inte alls lika bra som Miras i mina ögon.
Speakern, tillika ridläraren o några andra trodde att båda mina flickor skulle vinna. Känns ju skönt att fler tycker som jag i alla fall.
Men Mira är klok, hon sa efteråt att hon var nöjd, ritten kändes bra, hästen kändes bra o det är så här hennes tränare vill att hästen ska gå. Vad sedan en domare säger är ju skit samma. Men om de vill att det ska bli fler starter på ponnydressyr kanske domarna borde äta lite lyckopiller...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb