Fälttävlan i Gärds

Skulle tävlat Chatte, men då han ej är helt ok så snodde jag Jöns av Mira som skulle tävlat H100 på honom, o startade han i 1*. Mira får en ny chans om 3 veckor o jag behövde en tävling med honom innan lag-SM i slutet av oktober.
Helt OK dressyr, inte den bästa, vill ha lite mer energi i honom,  men han gör det bra ändå. Tyvärr 2 riv men så brukar det ju vara. Rätt dålig hopprunda överlag faktiskt. Terrängen var jag lite nervös över. Många stora hinder o många svårigheter med kombinationer o stora nerhopp. Men han hoppade superfint, svårigheterna var lätta, det stora nerhoppet som det fanns alternativ till var inga problem. Däremot fick jag ett stopp på ett hus efter den Irländska banken. Han var lite försiktig i det nerhoppet, jag nonchalerar nog hindret efter, men kände inte heller att det var något problem, så jag blev rätt snopen då han stannade. Så arg på mig själv. ALLA hinder är svåra! Utan det stoppet o jag hade blivit placerad, hur ofta händer det då man har 2 riv? Fast det är ju alltid något. Det visade sig sen efteråt också att just det hindret var det några stopp på + att många hoppade dåligt på det. Man får lära sig av sin misstag...
Han gör bra tävlingar, men vi saknar det där lilla extra, den där stolpen in. Men det kommer nog #tränatränaträna
Å rätt bra att ha 2 hästar på denna nivå hobbyryttare som jag är 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb