Fälttävlan x 2. Eller rättare sagt x 3

Jag åkte ner till Skåne till Össjö med Jöns o Chatte o Mira åkte till Boxholm med Colle tsm med Jenny o signe (å Smilla som hästskötare)
Mira red P80. Ok dressyr, 4 fel i banhoppningen men i terrängen var han jättetittig :( Hon fick tydligen kämpa på varje hinder. Boxholm är en speciell bana, stigar där hindrena kommer snabbt o folk som står i kanterna. Helt Ok resultat men ingen bra ridning tydligen. Signe hade ungefär samma resultat, lite bättre i allt men mycket bättre känsla. Kul :) 
Ville ju kvala så hon kunde starta P90 i Sporren nästa helg o vara med i DM, o det gjorde hon fast nu vill hon nog inte gå upp en klass ändå.

Roger o Stig kom upp o tittade, tror det uppskattades :) De hade cyklarna med o tog en sväng i Boxholmskogarna mellan ritterna.
Tack Jenny för att Mira får följa med er!
Själv har jag haft bra rundor men stolpe ut. Chatte fin i dressyren, 68%, felfri hoppning men så blev det ett stopp i terrängen. Det händer ju aldrig! Men han/vi missbedömde avståndet, tog språnget, jag tvekade o vi landade i hindret. Ett rivningsbart så det gick bra o jag kunde fortsätta o satte alla svårigheter sedan.
Jöns debuterade 1*. Lite kaxigt kanske då jag inte tävlat ft på honom på över 1.5 år, men Mira har ju gjort det så bra :) Fin dressyr, 70%, 1 riv (!!!!) i banhoppningen o kanonfin i terrängen, men så på 4:e sista hindret, ett vasshinder i nerförsbacke ner i vatten, han stod emot, jag vågade inte trycka på i nerförsbacken o så blev det ett stopp även där.
Så sur på mig själv! Jag är ju bortskämd med att få placeringar :S Hade kommit 2:a o 4:a annars, o jag hade kunnat rida felfritt. Men får vara glad över mina fina rundor ändå! 
Hälften av de startande hade hinderfel i terrängen, 12 st uteslutna, så banan var nog inte så lätt...

Tack Madde för att du följde med, å för att du flirtade så bra med överdomaren ;) Nu kommer han aldrig glömma bort oss :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb