Dagstorp dag 2

Denna dag red Mira Jöns i H100 o jag gjorde äntligen tävlingsdebut efter 1.5 år på fälttävlansbanorna. Som jag längtat! Funderade på om jag skulle vara förståndig o gå ner en klass men det var jag förstås inte utan startade 1* direkt :)

Jag började. Red en OK dressyr, lite drygt 70% o det är ju bra förstås men det var inget woaw. Rätt så lätt dressyr för Chatte så går han bra så ska han ju ändå ha de %. Tyvärr rev jag sedan 2 hinder i banhoppningen, måste erkänna att jag var ringrostig. Men in terrängen var vi avrostade. Han var så fin!!!! Inga problem någonstans, han var inte stark, snabb o jämna galoppsprång. Å denna häst :) Slutade på en 6:e plats denna gång.
Mira startade med en Ok dressyr på 65 %, lite "gapig" var han. Tyvärr blev inte banhoppningen bra alla :( 2 riv o så fick hon ett stopp också. Han tittade på ett hinder o det var Mira inte beredd på. Men sen gjorde de deras bästa terräng någonsin! Så nöjd när hon kom in, o jag tyckte det var en svår H100. Så det var glada miner då vi körde hem.

Kommentarer

  1. Så kul!! Grattis till både placering och fina terränghinder!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb