Fälttävlan i Gärds

Skulle egentligen haft med de båda stora hästarna, men då Chatte fick lymfangit så fick han stanna hemma o Colle fick följa med istället o gå en P&C P70 vilket han gjorde lätt som en plätt :)

Jöns gick H100 med Mira. Fin dressyr på 67%, 2 riv i banhoppningen, naturligtvis 2 för mycket men samtidigt vet vi ju hurdan han är vår lille Jöns, inte världens bästa banhoppningshäst + att det var en svår bana, många som rev mycket.
Fin i terrängen, men så i nerhoppet i vattnet stannade han, tog ett steg bakåt o sedan hoppade han. Vääääldigt onödigt. Utan det steget bakåt hade de blivit placerade. Men det där med att ha "stolpe in" är ju inte riktigt vår grej... Men hur som helst, en väldigt bra tävling.

Har inte varit på Gärds på typ 20 år, men väldigt fin tävlingsplats måste jag säga o kanon bra terrängbana. Dit åker vi gärna igen!





Men lite krångel har vi ju förstås haft. Dagen innan indikerade vår bil att den inte mådde så bra så vågade inte köra med den utan lånade Stigs. Tyckte den betedde sig lite konstigt men vi kom både dit o hem. När jag sedan skulle köra tbx den till Stig ville den inte starta. Vilken tur det inte hände i Kristianstad... På vägen dit hittade jag inte heller. Planerade så vi skulle komma fram 1,5 timme innan första start, körde efter GPS o när den sa att vi var framme då vi stod vid en mack utanför Osby så blev jag lite fundersam... Men jag hade tagit screenshot på vägbeskrivningen så jag skulle nog klara av detta trodde jag. Men den stämde inte med min verklighet. När jag hade 1 timme kvar ringde jag tävlingsplatsen o bad om hjälp. Men inte så lätt för dem att lottsa mig rätt, jag visste ju inte ens var vi var... Men vi kom fram 10 minuter 40 minuter innan start, slängde ut hästen o gick banan i all hast. Brodda hanns inte med. Men det visade sig att det inte spelade någon roll, för då vi skulle brodda Jöns senare så fick jag inte ur blindbrodden jag satt i broddhålen, min insexnyckel var för dålig. Så han fick hoppa banhoppning o gå terräng utan brodd (eller ja vi fick i några) Men det var torrt o fint o bra mark så det gick faktiskt superbra. Men lite stressad var jag vid vissa tillfällen... :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb