Årsmöte på LHK

Bildresultat för ordförande klubba
I lördags var det årsmöte, jag hann inte komma i tid, men han komma till maten i alla fall :)
Tyvärr lyckades vi inte få någon ny ordförande efter att Fredrik valt att avgå, så är du sugen är det bara att säga till :)
Däremot hade vi lite diskussioner efteråt några stycken, o det är bara att konstatera att vi alla tycker olika.
Jag är lite ledsen över att vi inte har fler som är engagerade i våra olika styrelser.
I U.S går de ut så fort de börjar gymnasiet, de har inte tid heter det...
Tävlingssektionen behöver fler, men vi får inga som vill. Oftast inga problem att få folk att hjälpa till på själva tävlingsdagen, men att sitta i styrelsen o att organisera vill de ej. Å så ibland hör man lite klagomål på oss. Ja men hjälp oss då o gör bättre tänker jag. Vi har 3 stycken i T.S som har suttit i typ 100 år (...) som egentligen kanske vill gå ur men då det inte kommer några nya så stannar vi ändå kvar. Så tycker det är lite dumt att klaga på dem, de som ändå ställer upp?
Naturligtvis svårt att få folk till styrelse, valberedning, cafeteria mm.
-Några tycker att de har hjälpt till i några år o att det räcker. Ja kan man absolut tycka men varför egentligen? Det är ju kul att hjälpa till om alla hjälps åt. 
-Det är inte så kul att hjälpa till om man någon gång har fått "skit". Nej det förstår jag verkligen, men det kanske inte är samma personer kvar, varför fick man skit, gjorde man något konstigt själv? Man kan väl ge det en chans till? Eller tio...
Jag har också fått skit. Så in i bängen. Jag har gråtit o stundtals inte velat göra någonting. Men sedan när det väl gäller så är jag ändå där o hjälper till. Jag började i U.S när jag var typ 12, o sedan har jag suttit med i någon av LHK:s sektioner, det blir nu 30 år, o det känns som det blir nog rätt många år till.
Detta är ju inget unikt för LHK, likadant i alla föreningar. Men tänk på alla att vill ni ha en bra ridskola, en bra förening, bra tävlingar mm så behövs ni alla!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb