Jens Wickström ❤

Ja alltså det är skillnad på tränare o tränare... Har varit på träning hela helgen o där var allt så mysigt, allt gick bra o vi fick massvis med beröm. Samma häst idag (eller ja, en var samma, en var en annan), samma ryttare, samma allt o Jens ser igenom detta mys. Så några obekväma men välmenade sanningar senare så har vi lite att fundera på. Fast det var ju inga nyheter för mig, jag har tjatat om detta tidigare (blicken, fram för skänkeln mm), men väldigt nyttigt för Mira att höra igen o nyttigt för mig att veta att jag MÅSTE bli mer bestämd! 
Snackade även med honom om Jöns. Han är så trååååkig. Jens tyckte vi skulle ge 5 kg havre o låta honom stå inne på box mer. Ja, så gör proffsen. Jag måste göra något, så får väl testa.
Ännu en lärdom fick vi denna kväll. Åk inte ut med tungt hästsläp utan 4-hjulsdrift på snöiga, hala vägar. Körde fast o fick lasta ut två gånger. Första gången kom vi nästan hela vägen upp för en smal backe, men inte riktigt. Som tur var (så tycker nog inte de) hade vi några transporter bakom oss så de hjälpte till att putta på o efter en halvtimma var vi loss. På med hästarna igen, men så vid ett stopp i liiiite uppåtlut (hade inte tänkt att stanna men det kom ju en bil...) så blev jag fast igen. Men hörde att det var fler än jag som körde fast o fick dras upp med hjälp av traktor.

Trött nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb