Första hoppträningen för året avklarad

Tyvärr inte för mig utan för Mira då. Men jag hoppade faktiskt lite i lördags, det var jättekul :)
Denna gången fick vi åka till Lammhult, Jens Wickström har träningar där på tisdagar. Han är ju i Växjö på onsdagar, lite närmare o bättre väg men då jobbar jag ju. Men vi var hos Bredenlöw o det var jättefint ridhus o trevligt folk. Kul att träffa lite nya ;) Förhoppningsvis kan vi få 2 platser så jag också kan vara med :)
Fick träna med en som kvalat till Scandinavium, så det var ju bara att bita i.
Fick bra tips av Jens så nu blir det träna av på hemmaplan!
Lite jobbigt då vi körde hem bara. Fick möte på grusvägen då jag hade lite uppför. Fick stanna i vägkanten o kom inte därifrån :( Lastade ut Jöns men det gick ändå inte. Slängde ut massa spån men icke. Ringde efter hjälp men hux flux innan de hunnit komma kom jag loss. Körde en lång bit tills jag kom till lite nerför, Mira fick springa ifatt med en rädd Jöns, å så lastade vi o körde hem. Pust o suck. Man känner sig lite liten när sånt här händer men det gick ju bra :)

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb