Sopot dag 1

Har ju skrivit lite, men här kommer fler bilder, bra o dåliga, o lite mer info om vad vi gjorde.
Vi hade ju planerat att åka till Polen så vi fixade ju pass i början av sommaren, men så när vi äntligen skulle åka visade de regn  både hemma o där så då ville vi ju inte. Men då det var fint varje dag ändå så sa vi: Vi åker! Å tur var det för vi har haft toppenväder :) Men då vi skulle boka så fanns det inga platser på färjan (antagligen fler som tänkte som vi, för jag kollade färjan typ varje dag) Så vi fick åka lite senare än vi tänkt. Dit bokade vi nattfärja o sov hela tiden. Vi har ju inte åkt färja innan men vi blev så besvikna på både färja o mat o längtade inte precis tills vi skulle åka hem o åka på dagen i 9 timmar...

Började med mat nere vid stranden. Å en kall öl!

Så många som surfade. Förstår inte att de inte krockade.

Varm o skönt i vattnet så vi badade mycket. Ja vi flickor alltså. Men badkrukorna badade de med :)

Kristina hette denna tjej. Meina flickor undrar vad det är för fel på mig som pratar med massa folk jag inte känner :) Det var många som sa att de trodde jag var polska så de började prata polska med mig i stället, så nu går ju under namnet "Polskan" :) (När jag var 16 o jobbade hos pappa på Volvo i Braås så kallade folk mig för Polskan även där)


Här i vår fantastikt fina lägenhet. Mira fixar Smillas hår...

...å Sebbe stryker. Typiskt Sebbe...

Så många fina hus i Sopot


På kvällen åt vi nere i centrum o gick sedan ut på den långa piren, 500 m


Mina underbart galna barn som varit fantastiska hela resan 





Sedan tog vi en milkshake innan vi gick hem. Sopot var väldigt vackert att gå i


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb