Fälttävlan i Vinslöv

Åkte hemifrån 5.30, hemma igen 21.00. Fälttävlan i ett nötskal. Hade 9 timmars väntan mellan Jöns banhoppning o terräng... Det är baksidan... Som tur var hade vi Colle med som gick en P&C mitt på dagen o solen sken så satt o läste bok i gräset så dagen gick fort ändå.
Colle var anmäld till P70, men så fick jag för mig att han var ofräsch förra veckan så då strök jag honom, men så var han inte det ändå som tur var, så då fick han följa med o gå P&C istället. Samma terräng men ingen dressyr eller hoppning. Han såg jättefin ut o var felfri inom tiden, men Mira sa att han var lite tittig.





Brolle o Signe var med o gjorde bra ifrån sig.


Härligt kort tycker jag.

Signe har dekorerat sig lite ;)

Jöns o Mira debuterade H100. Han gick riktigt fint i dressyren, (men "bara" 63.7%) felfri banhoppning (med lite tur...) o fantastisk terräng. Slutade 7:a. Supernöjda!!! Som Mira sa: Helt OK att inte bli placerad då det är de andra som är bättre, inte jag som är dålig :) Bra inställning!


Här är en linje som många hade problem med. Hinder nr 2 i banan så det kommer tidigt. Svart stock med ris bakom, rätt smalt. Uppför en backe o hoppa röd låda o sen ner för backen o hoppa ett smalhinder till.
Men det var många svårigheter i banan, men det fixade de galant!






Härlig galopp!

Lånade Sebastians GoPro kamera. Kul att se. Å framförallt höra Mira. Först o främst tyckte hon inte att hon smackade så mycket. Hon smackar hela tiden!!! Men roligast att höra då hon hoppat sista hindret på Jöns, vad hon pratar med honom, å hon är så glad så hon skrattar :)

Kan ju säga att jag blir ju inte mindre sugen att få rida själv efter en sådan här dag...

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb