Tyvärr inte bättre vård idag :(

Vi kom till rummet inatt vid 2, så efter det sov vi gott både Sebastian o jag. Som tur är verkar han mycket pigg, men han får ligga kvar tills på onsdag eftersom han nu måste få antibiotika intravenöst då blindtarmen hade spruckit. Men detta fick vi ingen information om förrän efter lunch idag.

Först på morgonen vid 8.30 kom de in o gav medicin-ingen information. Vid 9.30 går jag o frågar om han får någon frukost-Oj, har han inte fått det? De lovar att komma. 1 timme senare har han fortfarande inte fått någon så då säger jag till igen. Oj säger de... Frågar samtidigt om det inte kommer någon läkare o ger oss ngn information. Har han inte varit hos er får jag till svar. Han har redan varit här. De lovar kontakta läkaren. Ca 11.30 frågar jag igen o frågar om vi kan få åka hem snart, först då får jag lite information av en sköterska, bla att han måste stanna. Blir då lite sur över att denna info inte kommit tidigare. Vid 13.30 kommer det en läkare o undersöker honom. Han påstår tvärtemot den andra läkaren att en brusten blindtarm inte är någon fara alls o det gjorde inget att han fått vänta på op. Tja vad vet jag vad som är sant men man har ju alltid hört motsatsen innan o likaså nu då jag googlat.

Bestämmer mig för att åka hem o går för att prata med sköterskorna om detta o ber dem att komma ihåg att ge honom mat på em, då han inte tyckte om lunchen. De ber mig berätta vad jag är missnöjd med o jag drar allt för dem (igen), men det känns verkligen bara som de håller varandra bakom ryggen. Detta kan ju inte vara något de är nöjda över? De borde ju vilja att vi gnäller så politikerna får veta att det behövs mer resurser. Naturligtvis är ju det värsta att han inte fick vård direkt, men även det att vi blivit bortglömda hela tiden känns ju tråkigt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb