Lång dag på akuten

Sebastian kom hem tidigt från klassfesten i fredagskväll o hade ont i magen o spydde. Frågade om han druckit men bara en cider. Å även om han inte druckit tidigare borde han ju inte vara så lättpåverkad. Trodde att det var magsjukan på lördagen, men så tidig söndag morgon kl.05 väckte han mig för magsmärtor. Ringde 1177, jag kände igen symtomen då jag var dålig med min blindtarm så vi bestämde oss för att åka in.

Nu kommer det "roliga". 1177 så åt oss att åka till akuten. På akuten tycker de inte han verkar vara så dålig utan vill vi ska åka hem. Jag säger att det gör jag inte. Då vill de att vi ska till jourhavande läkare som öppnar kl.08. Om drygt 2 timmar. Jag vägrar. Då tycker hon vi ska till barnakuten då han är under 18. Jag vägrar även detta, vill inte dra runt på S i sitt tillstånd o tillslut säger hon: Jag kan ju skriva in honom som patient med buksmärtor. Eeee Ja, det är ju det vi söker för....
Tar lite prover, konstaterar kvickt att det är blindtarmen, de säger att vi ska åka till op direkt, det är ledigt. 1 timme senare sitter vi fortfarande i samma rum. Oj de glömde bort oss :(  Nu var det inte ledigt längre :(
Vi åker upp till barnakuten, är där kl.10. Det är du nästa, säger de. Frågar under dagen om det inte är vår tur snart. Jo nästa får jag till svar. Men han har ju inte så ont säger någon. Svarar då att han spelade både hockey o fotboll med brutet nyckelben i en månad...
Kl.19 blir jag riktigt arg o tvingar dem att ringa läkaren. 30 min senare får vi tid. Vet inte om det var en slump men tråkigt att man måste bli arg.

Kommer till uppvaket, blir informerad att allt gått bra men att blindtarmen var brusten o han måste haft jätteont. Han får antibiotika o pulsen är väldigt låg så han får någon mer medicin. Läkaren kommer o tittar till honom o säger att det var synd han inte kom till op tidigare... Pust o suck.
Men nu får vi hoppas det blir bra o att det räcker med tråkigheter i mitt liv på ett tag.

Kommentarer

  1. Styrkekram. Skamligt!! Man vill bara gråta över hur illa er dag blev. Håller alla tummar jag har att inga mer tråkigheter kommer nu. Kram

    SvaraRadera
  2. Usch ja, inga fler tråkigheter😠 Hoppas han nu blir pigg snart igen.❤

    SvaraRadera
  3. Av tidigare erfarenhet så vet ja att man kan inte bara sitta och vänta o vara snäll. Då händer det tyvärr inte så mycket. Utan det är så tråkigt att man måste bli arg för att dom ska ta en på allvar. Jag har blivit ganska arg många ggr och tillslut så blev jag nog känd som "den arga mammam" ;) på hela barnavdelningen. Så då gjorde dom som jag sa haha. // Mia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb