Gör som du alltid gjort så får du samma resultat som du alltid haft

Funkar ju bra om man är bäst i världen, men det är ju inte så många som är det...

Talade om för en elev (min dotter) att det spelar ju ingen roll hur många o bra tränare man rider för, det gäller ju att ta till sig det de säger o försöka förändra.

Naturligtvis sitter man ju inte där o INTE försöker, klart man gör, men man kanske måste försöka lite till. För det vet vi ju alla, DET ÄR INTE LÄTT ATT RIDA! Å att förändra något är nästintill omöjligt. Men man måste för att bli bättre.

Sedan har vi nästa sida på myntet. JAG som tränare måste ju kunna förmedla mig o vara så pass inspirerande att eleven både vill o kan förändra.

Hur man än vänder sig har man röven bak...
Måste bara tillägga att jag tycker min dotter är duktig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb