LAG-SM i fälttävlan

Småland hade ett lag bestående av mig, Ida Söderberg, Ulrika Bladh o inlånade Pernilla Bjur från Kinda. Tävlingen går i 1*, o efter dressyren o hoppningen låg vårt lag 2:a!!! Själv låg jag på en individuell 1:a plats!!! Så det var väldigt roligt att vakna idag.
Jag var först ut o lyckades göra en felfri runda på hinder men med några tidsfel. Men då alla ridit klart låg jag fortfarande 1:a :) Men två timmar senare insåg de att de räknat fel på en annans tid o då blev jag nerputtad till en 2:a plats :(
Naturligtvis fortfarande mycket bra resultat, men hade jag bara ridit 2 sekunder snabbare, alltså 5min20sek så hade jag vunnit. Så retfullt.

Laget då?
Jo en av våra lag-ryttare fick tyvärr ett stopp, en var felfri med samma tid som jag o tyvärr så missade en ryttare hoppa ett hinder pga att hon fått en stor gren i ansiktet och var lite dizzy. Hon är en av våra säkraste ryttare så det var ju typiskt. Hade hon ridit felfritt som hon nästan alltid gör hade vi fått medalj. Såååååå nära!!!

Men så fantastisk han är Chatte. Startat 4 fälttävlan med honom i år, alla 1*, å han har varit 2:a 3 ggr o 1:a en gång. Det ni!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb