Kvarka

Bildresultat för kvarka bilder
Det visade sig att den nya ponnyn hade kvarka :( Så ledsen o arg, lipar o lipar o önskar mig just nu en tidsmaskin så jag kunde göra om o göra rätt (att inte ta hem en häst)

 Men jag har varit väldigt försiktig från dag 1 just för smittoriskens skull, så hoppas verkligen inte att någon annan blir smittad. Önskar bara att jag hade haft någon annan hage långt bort som han kunde gått i så inte alla andra blivit drabbade.
Nu är mitt stall stängt så de andra kan ju inte iväg o träna/tävla.
Tinkrarna kan inte åka hem, den ena har ny ägare också å de vill ju få hem sin fina häst.
Ridskolan har vi beslutat att inga utomstående får komma till. Inte för att det är stor risk att det finns någon smitta där, men då har vi ändå gjort vad vi kan.

Min internationella tävling kan jag ju inte åka på. Å förutom att jag naturligtvis verkligen ville åka dit så förlorar jag alla mina pengar. Man får inte tbx anmälningsavgiften (å den var dyr...) Har ju även fått ge honom en ny grundvaccinering eftersom det är andra regler som gäller internationellt, ny licens samt FEI registrering både på mig o hästen.
Hade varit bättre o köpt en svensk häst för mer pengar istället för att ge dem till veterinär o förbund :(

Å stackars hästen då. Hoppas han överlever.

Men vad är det man säger, bryt ihop o kom igen

Ni kan läsa om kvarka här http://sva.se/djurhalsa/hast/infektionssjukdomar-hast/kvarka-hast


Kommentarer

  1. 😢😢
    Nu håller vi alla tummar vi kan för att allt blir bra och att hästen blir superfin!

    SvaraRadera
  2. Stackare, skickar styrkekramar i massor <3 <3
    // Madde

    SvaraRadera
  3. Usch och fy! Hoppas det löser sig och att inte fler blir sjuka!

    SvaraRadera
  4. Hoppas det känns bättre idag! <3 Så håller vi tummarna att endast han är drabbad och att han blir frisk snart och en riktig superponny!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb