Debut i St George på Uddens Superhelg

Ja det gjorde Chatte o jag idag. Men han var så trött o svettig redan innan vi startade. så det fanns inte mycket energi i den stackars hästen. Men han (å jag) kämpade sig igenom programmet utan några egentliga missar, bara sånt som var lite sämre, å faktiskt sånt som var lite bra också. Fick 62,6% å det får jag verkligen vara nöjd med
Red även MSVA:1 igår. Då var han bättre men vi fick rätt så dåligt betalt tycker jag, 60.7%.

Jöns var också med, fick gå MSVB:2 igår o MSVB:4 (debut i den klassen) idag. Men han tycker ju ändå mindre om värmen, så han hade det kämpigt. Igår slet jag som ett djur o fick ändå ihop 64,7% o en 6:e plats av 16. Idag kändes han mycket finare, bytena satt bra o han var lättare, men då fick vi 60,1% o näst sist. Men då jag tittar på protokollet så känns det som att hon dömt någon annan än os... stämmer inte riktigt.
Jenny var med o filmade mina ritter idag, kul att ha o hästarna ser riktigt fina ut :)

Ja mina hästar är inte några sommar-tävlingshästar. En stor eloge till Udden som gör så här fina 3-dagars, med både dressyr o hoppning. Riktigt kul.

Kommentarer

  1. Jag är stolt över dig som överhuvudtaget startar St George🙏🏻😘

    SvaraRadera
  2. Tack Ida. Det är jag med :) Å så skönt att få ett godkännt resultat oxå!

    SvaraRadera
  3. Tack Ida. Det är jag med :) Å så skönt att få ett godkännt resultat oxå!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb