Vet.check

Veterinär Lars-Göran Oskarsson kom till Lenhovda idag. Kollade Vanilla o Mr M på LHK. Har tyckt Vanilla varit lite kort i steget så ville kolla henne men hon var helt OK. Mr M är halt på v.b, å igår då hovslagaren o jag pratade om detta så sa vi att han behöver nog skor bak, o det var precis vad L-G också kom fram till. Inga böjprovsreaktioner i alla fall :)

Han kollade även Jöns o Chatte. C var lite halt h.b precis som jag tyckt, han trodde först att det satt högt fast jag sa att det var kotan, å tillslut blev han behandlad i kotan. Jag kan ju det här lixom...;)
...trodde jag. För då han kollade Jöns o min påstådda senskada skrattade han bara åt mig o sa åt mig att börja rida, inget fel på den pojken inte. Så idag tog vi oss en tur i skogen. Pigg häst o glad ryttare :)
 
Men tycker det är bra att kolla upp hästarna ibland o att lita på sin magkänsla. Nu var ju de flesta hästar OK, men om jag fortsatt rida Chatte så hade det ju blivit värre. Han gick ju så pass bra att jag kunde ju gjort det, men kände ändå att det var något fel.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb