Tävlingsårsdebut


Tävlat Jöns i Bergunda idag, 2 st MSVC. Hade lite förhopningar om att det skulle gå bra då han varit så fin på sistone, men tyvärr funkar det ju inte alltid så... I första klass så bjöd han inte framåt o vi fick massor med missar framförallt i galoppen. Ingen bra känsla men trevlig domare som använde hela betygskalan från 2 till 9.
Inte så lätt att se vad de skriver...
I andra klassen gick han bättre, mer framåt, men tyvärr en hel del missar även här. Efter avslutad ritt kallade domaren fram mig o bad så hemskt mycket om ursäkt för att hon inte gav mig mer poäng för hon tyckte egentligen vi var värda det. Men hallå, ge mig det då tänkte jag :) Men hon påstod att även om nästan allt var bra så var hon ju ändå tvungen att dra ner då jag missade. Ja det har hon rätt i tyvärr. Men får leva på hennes kommentarer att jag var proffsig o hästen uttrycksfull.
Inte lätt att vinna då man får 2:or. Lättare med 9:or.

Men får se det positivt, kan ju (nästan) inte gå sämre nästa gång :)
Har i alla fall hat en trevlig dag där jag träffat många fina människor.

Kommentarer

  1. Ja men nior är inte fel ☺ hoppa tvåorna nästa gång så vinner ni !😄

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb