Pay and ride på LHK

Tvingade Mira att rida en LC:1 på Coco. De har börjat bli riktigt fina ihop, men idag blev de ju okoncentrerade o då är det svårt att få till mjukheten. Då det var dax för dem att starta visade Coco sitt register med att snurra runt, vända, stå på bakdelen, så jag fick gå brevid lite. Men då de väl startade skötte de sig bra. Lite för rak, lite stark, lite snabb men stundtals även riktigt fin. Inte för att jag hann se så mycket för domaren sa så himla mycket som jag var tvungen att skriva  ;)
Men tyckte domaren, som ju var en RIKTIG domare, dömde snällt o bra.
Jag fick äran att sen döma dagens sista ekipage eftersom det var domarens häst o elev, en LA:1 å där går allt så himla fort. Jag hann inte med!!! Så pinsamt, helt värdelöst dömt. Visste att jag skulle tycka det var svårt att döma det programmet,  men inte att jag skulle vara såååå dålig. Bad om ursäkt o hon sket nog i det, de ville nog mest bara ut o träna.
Kom även lite nya ekipage, kul att se..
Coco precis innan hon stegrade sig. Skit att jag inte fick med det :) 
Domarduon
 

Kommentarer

  1. Tycker vi hade trevligt vid bokstaven C. Det är lika svårt att döma som att rida bra :) Tror adepten på svart häst överlevde domarkaoset och tyckte det var bra att få rida igenom ett program på bortaplan med grön kuse....fram för fler tillfällen // Domaren i rött

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb