Stora sparkaredagen

 Fick mess av både Stig o Ebba, Jöns hade sparkat dem! Men hallå, han brukar väl inte sparka folk??? De trodde han hade ont men har kollat honom nu ikväll o han verkar må bra. Lite kaxig bara då eller?
 
Detta provet gjorde vi igår, kändes som sagt helt ok, tror nog inte jag svarade fel någonstans. Sen kan man ju alltid formulera sig bra eller bättre, hoppas Mette tyckte jag gjorde det bättre :)
Lektionen jag hade fick jag beröm för  alla fall. Framförallt hade jag en bra röst som hördes (det har jag ju aldrig hört förut) men den var även trevlig att lyssna på, jag hade många små "konstpauser", vet inte riktigt vad eller hur, men det var positivt i alla fall ;) varierade tonläget, tydliga instruktioner. Men jag hade kunnat vara lite bättre på att förklara HUR de skulle göra det, inte bara VAD o VARFÖR. Håller helt med, blev nervös o vågade inte riktigt instruera som jag brukar.
 
2 bra dagar men sååååå jobbiga.
 
Har sett många duktiga ryttare, framförallt har det varit elever från Beridarprogrammet årkurs 1 och hippologer årskurs 3, och de har suttit på jättefina skolhästar. Kul att se!
Så nu då jag kom hem var jag rejält taggad för att rida, men det första som händer är att jag blir sparkad av den nya hästen så att jag blir liggande i boxen. Tror inte hon var elak utan blev rädd, fast jag var försiktig o jag såg det inte komma, men det är ju så här med hästar, man ska ta det försiktigt!
 

Kommentarer

  1. Men herrejösses, vad är de som händer. Jöns kan ju busa så benen kommer men ändå o den lilla försynta Bella??? Ja det trodde man inte men som du sa allt kan hända med dessa djur. Hoppas ingen skadade sig!

    SvaraRadera
  2. Aj aj såg dig halta i hagen igår men trodde det var den "vanliga" värken. Hoppas det gick bra!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb