Sportlov-dag 1

 Ja som vanligt inte för mig utan bara för barnen. Är det inte lite orättvist?
På fm var det WE-träning på LHK som Hanna Lindahl höll i. Själv fick jag mocka o annat skoj. Men barn o hästar hade skoj. 
Det var ju lektioner som vanligt, men efter dem var det hoppträning för Peter Bengtsson. Mira hoppade Coco. I framridningen var de båda stela o starka, fast i slutet blev de hux flux jättefina båda två. Det är ju som en spiral, går hästen bra rider man bra, rider man bra går hästen bra. Men även tvärtom, går hästen dåligt rider man dåligt, rider man dåligt går hästen dåligt. Men Mira bröt spiralen o började rida bra. Härligt! Hoppningen var de kanon i, o där har Mira en fantastisk fin sits, det är i dressyrarbetet hon får bli litte bättre helt enkelt.
Själv red jag i sista gruppen (kl.21! Då brukar jag ju gå o lägga mig!!!) Red Jöns, fick ett bra pass där han verkligen fick ta i. Måste filma mig nästa gång. Själv känns det som det flaxar lite här o där på min kropp då jag hoppar, men det var flera stycken som sa att det ser så enkelt o lätt ut då jag rider (inkl. coachen) Borde filma mera!
 
 Mina andra barn har sovit halva dagen, spelat dator o sedan tränat hockey (Sebastian)
Smilla har sovit över hos en kompis o lekt hela dagen.
Mira har sovit över hos en kompis fast inte blev det någon sovmorgon inte, för kl.8.25 skulle hon vara hos tandläkaren. Sen har hon slappat tills hoppningen.
Precis som lov ska vara?
 
 
 
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb