Kort från Trysil

Tömde kameran. Men vi har inte varit så duktiga på att använda den. Så som vi åker i backen vågar man ju inte ta med den, men några kort utanför stugan o så då Smilla körde Valle slalom. Fanns kort på några till men vet att de inte vill vara med på sociala medier så de behåller jag för mig själv, men ni får lite kort på Smilla i alla fall o ett på Mira.




Smilla o Wanja rullade bastade o rullade sig i snön massor av gånger. Även jag gjorde det. Det är lite skräckblandad förtjusning. Som tur är slipper ni se mig rulla naken ;)



Smilla fick medalj. Det finns ju lite storbildsskärmar vid liftarna. Å rätt som det var såg jag Smilla på en av dem. Hon hade vunnit någon pin (vet ej knappt var det är) Men kul att se henne där :)
 
Överlag har vi haft det bra. Lite för kallt för min smak, -18 de flesta dagar, har frusit stundtals så jag velat gråta. Å så kommer de andra vuxna o säger att de är svettiga efter att ha åkt ett åk. Fattar inte hur man kan bli det.
Lite lite snö också, så det var väldigt isigt bitvis o vi som gärna åker offpist hade problem med att hitta bra snö. Även i skogen var det ju för lite snö, där barnen ( o vi) åker hela tiden så skidorna har fått en o annan ny repa... Men vi har hoppat som galningar på de få hopp som var (eftersom det var lite med snö o tidigt på året hade de ej hunnit bygga upp så många roliga saker)
Barnen har gjort grymma framsteg. Sebastian hoppar o flyger hur långt som helst, å även de som ej vågat innan gör det bra nu. Man ligger i lä kan man säga...
Mycket vila har det blivit, så nu behöver jag inte sova på en vecka. Vi har varit ute i backen ca 9.30, åkt några timmar, lunch, åkt lite igen o hemma i stugan kl.15.30 eftersom liftarna stänger då, så vilat från det tills vi gått o lagt ut ca 22-23 (några tidigare) o sovit till kl.8. Men tyvärr har det varit skithårda sängar, så det var skönt att komma hem till sin egna.
En o annan Jäger har hunnits med.
Massvis med kortspel o 2 böcker har jag hunnit med, samt mängder av skratt.
Härligt med skidresa!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb