Hockeymatch o hoppträning

Igår kväll var vi i ishallen o kollade på Sebastians lag då de spelade. Fredagsmys då det är som bäst (tycker faktiskt det) Men de spelade rätt kasst, de var lixom inte på, alltid en sekund efter, men så ibland spelade de bra. Tycker dock att Sebastian spelade bra, men jag kan ju vara liiiite partisk :)
Ett tag stod det 2-3 o då trodde jag LIF skulle kunna vinna, men sen hux flux började domaren döma (vilket han varit lite dålig med tidigare) o så satt det 4 Lenhovda spelare i utvisningsbåset. Det kanske var rätt dömt, men vid en utvisning verkade det inte som han visste varken vilken som skulle ut eller varför. Säkert inte så lätt men hoppas inte detta var en av hans bästa matcher...
Å motståndarlagspubliken (kan det verkligen heta så?) applåderade varje gång en LIF:are blev utvisad. Kanske att de applåderade domaren, men jag tyckte ändå det vara rätt provokativt.
Lite sur på Roger också som försökte ta över domarrollen o skrek på läktaren ;)
Å lite andra roliga saker som jag inte vågar skriva hände också :)
Jaja, förlust blev det. Nya tag i morgon igen!
 
Idag har Mira, jag o en massa andra varit på hoppträning på LHK o ridit för Peter Bengtsson, c-tränare i hoppning samt banbyggare. Han la ner mycket tid på framridningen o att de skulle vara rakriktade, runt inner skänkel o vända för ytter, mjuka händer. Bra jobb o  ponnyerna tyckte jag gick riktigt bra. Det gjorde även mina, men jag hade velat ha lite mer utmaning, o i sista då jag red Chatte blev det mycket väntan o jag tröttnade lite. Men han kommer nog tbx, kanske blir roligare då :)
 
Nu har vi ätit köpt som blev hemleverarat av Sofie Ahl o även vuxit upp hos dem. Känns bra med närproducerat o att de haft ett lyckligt liv! Nu är jag trött, ska nog somna i soffan ikväll :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb