Två gula rosetter blev det

En med Jöns i MSV C:1 på 68% o en på Chatte i MSV B:2 på 68.9%.
Jöns var spänd, det var svårt att få honom rättställd i hörnen o han exploderade fram i mellangångarterna, men nöjd med de enkla bytena o den förvända galoppen. Chatte var överlag bra men tog inte riktigt i så mellantraven blev lite loj tyckte jag, (fast fick 7.5) så då han var lite loj även till den ökade kickade jag till honom o han började galoppera. Att jag aldrig lär mig. Han har ju bra ökningar även då han inte tar i lixom. Men fick 7:or på skritten!!!! I det enkla bytet fick jag 7.5 med kommentaren bra o väl visad skritt :) Jag tycker ju den har blivit mkt bättre men det har varit svårt att få bra poäng på den ändå.
Hade 50 minuter på mig efter att Jöns ritt var klar o Chatte skulle starta. Lite stressigt men det gick! Men man kan ju undra om Chatte har schizofreni. Igår hoppade han, studsade o flög i luften  mest hela tiden, å idag inget sådant alls. Knas häst. Love him!

Kommentarer

  1. Heja heja!! Vad roligt att höra :-) Ja, schizofreni eller inte, skitsamma bara det går bra när det gäller!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb