C-tränarutbildning

Denna gången återigen i Strömsholm. Första dagen var det föreläsningar med Johan Plats,  mental coach. Jag har arbetat med hans böcker mycket, från då jag gick Idrottspsykologi på gymnasiet till lite småkurser, men aldrig träffat honom tidigare. En fantastisk föreläsare! !!
Därefter hade vi kunskapsprov. Försökte plugga lite i helgen men då jag kollade på mina anteckningar förstod jag ingenting (länge sedan jag var student...) Men tror nog provet gick rätt så bra ändå :)
Idag har vi fått lyssna på Elisabeth Lundholm o Jens Fredriksson. De två är mina absoluta favoriter! En fantastisk utbildning är detta, så glad jag går den även om det är skitjobbigt :)
Jens o Elisabeth pratade om grundridning. De förkastade skarpa bett o gramantygel. De sa att ibland kan man behöva ha lite skarpare på tävling på vissa hästar, men ridningen hemma måste alltid funka på ett vanligt tränsbett, annars får man helt enkelt lägga mer tid på grunridningen. Jens sa också att han hade max 1% av sina elever som var duktiga nog att kunna rida med graman. De flesta får bara halsen att böja sig o så arbetar de ej genom kroppen. Tänk på detta alla ni som tar till skarpare bett o gramantygel. Jens o Elisabeth är 2 av Sveriges skickligaste instruktörer så de vet vad de pratar om.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb