Panik!

Tävling för Mira o Coco i morgon. Då vi ska packa hittar vi inte passet, å med det kan vi ej visa vaccinationsintyg. Däremot har vi Akkes. Då tar jag föregivet att Cocos är där Akkes ska vara. Åker upp till ridskolan, men inget pass där. Ringer tävlingsledaren. Inget svar. Ringer Kontaktpersonen. Hon kan inte lova att vi får starta. Jag säger att både domaren o överdomaren (Sus o Maianne) kan gå i god för mig (detta utan att prata med dem först ...;) Ringer vår veterinär. Inget svar. Messar henne o frågar om hon kan intyga att Coco är vaccinerad. Under tiden letar vi överallt i vårt hus o i sadelkammaren. Tittar säkert 5 gånger där det ska vara. Kollar även om det lixom gömt sig någonstans bakom allt annat. Kontaktpersonen ringer tbx, säger att jag får starta OM jag kan visa upp vaccinationsintyget senast onsdag. Jaha? Tänk om jag inte hittat det då heller? Tänk om Vetto inte kan intyga? Kollar en gång till där jag förvarar passen, å Voilà! Där låg det!!!
Det första man blir blind på är inte synen, det är ögonen...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb