Häst-tävlingar hela dagen lång

Började dagen med att lasta Coco o åka till Växjö. där ryttarinnan Mira redan var. Hon hade sovit över hos Elin som också skulle tävla. Men de fick bara rida en LD, eftersom jag hade bråttom iväg till min egna tävling sen. Coco var hur lugn som helst, o inne på banan gjorde de en kanonfin runda tillsammans!
Direkt hem, hemma 11.20, lasta ur, ta in mina pojkar, fixa dem, in o äta o byta om, lasta, åkte hemifrån kl.12. Pust. Tack för hjälpen Tilda!!! Kan säga att jag hann inte knoppa...
 
Startade Jöns i MSVC:2. Fick 65% o utanför placering. En hel del bra saker, missar i bakdelsvändningarna tyvärr som han brukar vara så bra på, men rätt go känsla på honom.
4 timmar senare (å då flyttade jag ändå fram det en timma så jag fick starta först) startade jag Chatte i MSVA:1. Han var fantastiskt fin på framridningen. Fin i handen, massa energi, fina bytesserier o piruetter. Inne på banan så flög han iväg två ggr pga ett hål i sargen (det spökar skrev domaren, å ja, det är ju haloween...) Missar i båda piruetterna + bytesserien :( Det som han är så bra på. Det är ju koefficient på de sakerna, + dåligt skrittbetyg som det också är koefficient på o dessa spöken som skrämdes, ja då blev det bara 60% :( Men för övrigt kändes han fin!
Hade gärna åkt dit i morgon också o ridit en S:t Georges, vill ju göra om o göra rätt, men tror inte det blir så uppskattat här hemma... Kanske bra att vara med familjen o göra lite nytta med...
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb