Fredagsmys

Började redan på morgonen. Hanna o jag jobbar samtidigt, ni vet tillsammans. Vi pratar i mun på varandra för att hinna säga allt vi vill säga o så får vi lixom inget sagt. Sölve försöker också säga något fast vi lyssnar inte. Fast å andra sidan lyssnar han inte på oss heller. Hade en rolig episod på frukostrasten, men jag kommer inte ihåg vad det var så kan inte berätta... Sååååtrögjagärsomskriversåhär :)
Var lite nervös idag för jag hade bestämt att vi skulle rida ut på lektionen. Man kan ju tro att det är jag som bestämmer men egentligen är det eleverna. Fast idag bestämde visst jag ändå. 7 elever idag, vi hade ALDRIG fått plats i ridhuset (bortskämddetärjag) Hade inte hästar så det räckte heller. Messade Annelie att hon fick ta en av mina å att de gick bakom stallet. Sedan tänkte jag, tänk om hon tar Liptra? Så tokigt det hade blivit. Men hon tog Chatte o jag fick rida Jöns. Tänkte att de kunde rida först så kunde jag rida någonstans i mitten o vara lite trygg. Men fälttävlansChatte vågade INTE gå förbi stenen vid ridhuset, ALDRIG I LIVET. Så Jöns fick gå först. Efter ett tag träffade vi Skogens Konung. Ja då trodde jag Chattes ögon skulle ramla ut ut huvudet på honom. Men ryttaren höll i sig o satt kvar. Skönt. Då vi kom hem igen var alla nöjda. Några för att de njutit av uteritten o några för att de överlevt.
På em har jag hunnit rida lite olika hästar, gjort mat som Smilla tyckte var god (inte alltid så lätt) o hjälpt 6:orna pimpa discot. I ridkläder. Fatta vilken pinsam morsa Mira har!!! Själv trodde jag att jag var helcool oavsett vad jag gjorde??? Skulle ju ha lite fler lektioner så tyckte inte det var någon ide´ att byta...
Nu sitter jag i soffan o frossar godis. Ni vet så man mår lite dåligt efteråt. Men ändå gör man det, om o om igen...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb