Vinnar helgen fortsätter :)

Fälttävlan i Udden idag med DM.
Dagen började i lite lätt panik. Allt funkade bra på morgonen. Väckning av 4 hästskötare, utsläpp av ett gäng hästar o tillfixning av två tävlingshästar, allt flöt på. DÅ vi kört en bit ser jag att klockan i bilen är 06.55. Kollar på telefonen. Samma tid där. Jag skriker: VAD ÄR KLOCKAN? i lite lätt falsett. Flickorna stammar fram, fem i sju. Men va f-n, jag ska vara på tävlingsplatsen kl.sju, första start strax efter 8. Har helt enkelt tänkt lite fel då jag satte alarmet... Men snälla tävlingsarrangören Udden såg till att jag fick starta sist med den ena pållen så jag kunde starta båda. TACK snälla ni!
Chatte var lite stark i dressyren, hade ingen kanon känsla men ändå en bra runda, 71,2%. (glömde tyvärr protokollen, så kan inte läsa några kommentarer, men poängen ser jag ju) Felfri hoppning o bra terräng, vilket gjorde att vi låg i ledning från början ända till slutet. Vinst både i klassen o i DM :) Bra uppladdning inför LAG-SM som går nästa helg.


Fina Jöns!

Jöns var kanon fin i dressyren, trodde nästan han skulle få mer än Chatte, men 70% är ju rätt bra det med :) Men TRE hinder ner i banhoppningen :( Grrrr, vilket gjorde att vi ramlade från 3:e plats till 13:e. Men efter en felfri ritt i terrängen (han var kanonfin där!!!) blev vi tillslut 5:a :) Om inte Chatte hade vunnit så hade Jöns vunnit DM, för han var näst bästa hästen från Småland. De andra placerade var alltså inte från Småland.




Fin Chatte. Skulle vilja få bort mig från bakgrunden. Någon som kan photoshoppa?




Då jag hoppade här med den första hästen (Jöns) hoppade jag rakt in i en gren. Aj vad ont det gjorde. Duckade rejält andra gången jag hoppade :)


Haft en underbart rolig dag med dessa tjejer. Hoppas verkligen de följer med fler gånger. De var duktiga hästskötare, men framförallt så har vi haft så roligt. Gillas skarpt. Tack så mycket för underhållningen tjejer! (själv känner jag mig minst 20 år yngre, bara det är ju värt en hel del;))


Kommentarer

  1. Stort grattis!! Bra tävlingsresultat och roligt sällskap, mkt Bättre dag går knappt att få !! Förrutom den 10 oktober då tjejerna ska ut på äventyr... 😉

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb