Från 3:e placering till uteslutning o gult kort :(


Fina kung Chatte var helt underbar idag, inga problem någonstans o lätt inom tiden med ca 10 sek tillgodo. Avancerade till en 3:e plats. Men då prisutdelningen skulle ske meddelas att jag ridit fel väg (detta sa de då jag kom i mål oxå, men ändrade detta sen) Jag visste att jag hade hoppat alla hinder, men jag hade tydligen ridit fel väg mellan två hinder. Då jag gick banan igår var det en som visade mig var jag skulle rida för jag hittade inte hindreöt. Tyckte det var konstigt då jag fick rida så att man kunde möta andra ryttare, men tänkte då att det har de väl räknat ut att man ej gör. Tyckte även att det blev en konstig väg till hindret men trodde att det var en del i svårigheten. När jag nu i efterhand tittar på banskissen ser man tydligt hur man ska rida, å naturligtvis inser jag att det blev en farlig väg som jag red. Men det var ingen pliktport där man var tvungen att rida, vilket de medgav att det borde varit. Tävlingsledaren tyckte jag skulle frias men inte öd. Så istället för en 3:e plats blev det uteslutning o gult kort. Så besviken o ledsen, tårarna rann när jag skrev på det gula kortet (pinsamt) men hade ju gått i två timmar o trott att jag var placerad. Arg på mig själv hur dum man kan vara o besviken på öd som medger att de gjort fel men anser att jag borde vetat bättre. Dyrbart misstag, men hoppas jag inte gör om det.
Men min häst var ju i alla fall en av de bästa, även om inte piloten är det, å det är ju alltid en tröst...
Men det har varit 4 lärorika dagar (på gott o ont) Tack Emma för att du följde med som hästskötare o sällskapsdam :)

Kommentarer

  1. Ja du vet vad ni kan prestera!! Å en tredje plats är kanonbra :)

    SvaraRadera
  2. Ur motgång föds medgång! Det är mycket roligare att lyckas om man vet hur motsatsen känns❤️

    SvaraRadera
  3. Är ju resultatet och känslan som räknas så jag tycker du ska vara jättenöjd med både pilot och häst!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb