Tronskifte i Slottet

Fälttävlan i Udden idag. Red båda i H100, första gången de går samma klass.
Chatte red jag först. Hade tyvärr lite missar i dressyren så fick inga kanon poäng, men så är det ju, man har inte råd med missar om man ska vara på topp. 5:e plats efter dressyren


Hoppningen gick felfritt. Lite stark men kändes säker o fina språng. Låg ju "bara" på 1m så kändes lågt.



Sa faktiskt innan dagen började att jag trodde Jöns skulle få högre poäng än Chatte, å det fick han. (Vet inte riktigt om jag ska vara glad eller ledsen över det?) Någon liten miss men han kändes bra. 4:a efter dressyren.


Hoppningen däremot var mer tur än skicklighet, men det blev FELFRITT o det är ju resultatet som räknas. Många konstiga språng, var i en del bommar som ändå låg kvar, höll på att flyga av då han tog ett katapult språng över b-hindret i kombinationen. Första gången vi inte rev en massa.
Säger som Stenmark, ju mer jag tränar, ju mer tur verkar jag ha:) Fast säger också att det gäller inte bara att vara skicklig, man ska ha tur med!



I terrängen gick Chatte som en bulldozer som vanligt. Lite väl stark bara, behöver få honom lydigare här.


Till detta hinder kom han alldeles för fort med flack galopp, försökte få igenom förhållningarna men lyckades ej. Han hoppade ett flackt språng, fastnade i hindret o var nära att gå omkull efteråt, gick på knäna några meter. Fick beröm över min balans, att jag ej ramlade av o inte störde honom. Men hade jag ridit bättre hade det ju inte hänt. Men felfri o inom tiden. Slutade på en 5:e plats.


Jöns var jättefin. Lagom mycket energi, hoppade väl, en dröm att rida idag på "hemmaplan"


Liiite annorlunda benteknik....





Felfri o inom tiden, slutade tillslut på en 2:a plats. Slog alltså kungen, så nu har Chatte fått abdikera o Jöns tagit över tronen. Precis som Ida sagt länge :)
 
Udden hade fixat lite nya hinder, kul att de fixar o donar tycker jag.
Själv var jag tydligen ryttarrepresentant också, hade jag missat... Stod i ryttarmeddelandet som jag faktiskt läst, men tydligen för dåligt...Visste inte ens vad det innebar, men nu vet jag. Ska bedöma själva tävlingen, underlag mm, men också vara en länk mellan ryttarna o tävlingsledningen. Men det var ingen som kontaktade mig, så det uppfattar jag som om ryttarna var nöjda :)
 
Tack till Ebba, Maja o Tilda som var dagens hästskötare, filmare o fotografer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb