Fälttävlan i Mantorp

Jöns gick H100m. Bra dressyr, 3 ner i banhoppningen, men två av nedslagen får jag ta på mig denna gång. La honom helt fel till en oxer o en trippelbarr, så får nog vara glad att han kom över. Men visst är det tråkigt att ligga bra till o sen ramla i resultatlistan pga några riv. Framförallt då han var helt fantastisk (igen) i terrängen.
Svårt att tro att han kan riva va?

Chatte slutade på 6.e plats. Mycket fin i dressyren men tycker jag fick lite dåligt betalt, framförallt om jag jämför med de som fick mer, tyckte inte de gick bättre. Men inget att bry sig om, det är ju en bedömningssport. Felfri i hoppningen. Kändes kanon. Det gjorde han ju dock sist också då vi rev 2, så det gäller att ha lite tur också. Terrängen gick han ju som en bulldozer som vanligt, inga svårigheter någonstans mer än att få honom lugnare. Det var branta smala nedförsslingor i lös sand som jag inte tyckte man skulle galoppera i, fast det tyckte ju Chatte :) Tyckte nog att denna banan var mycket mindre o enklare än i Tågarps för 2 helger sedan.

Lägsta hindret på banan o då hoppade vi av lite för tidigt så vi ändå fick ta i ;)

Detta var nog det svåraste. Hyfsat stort hinder, sedan 3 gs på böjt spår till detta smalhinder.




Spetsade öron hela tiden!



Härlig bildserie i vattnet.




Tack Jimmy för all hjälp o fotografering. Blev ju lite lätt stressigt stundtals, så utan dina spångmarscher hade det inte gått...
 
Började dagen (kl.04.40) med att bilen inte startade. Inge roligt. Men som tur var kunde jag ta Jimmys. Kom sedan hem kl.22.00. Inget roligt. Red Jöns kl.8.35 först gången, var klar med dressyr o banhoppning kl.9.25, därefter väntan till nästa start kl.18.25. Fattar inte att de måste ha så många klasser så det blir sådan väntan. INGE ROLIGT! Även att jag hade Chatte o rida blev det ändå väntan från kl.12.30-16.30.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb