Tävlings-års-debut, regional dressyrtävling i Nybro

Så här bra gick det idag!!! Vann både MSV B:2 o B:4 på 68,14 % o 65,65%.  Han var kanon fin Chatte :) I alla fall i första, i andra klassen var han lite trött så jag fick driva på å då blev han lite stressad så det blev lite småmissar, men i första var jag helnöjd då jag red ut, å har det någonsin hänt förut??? Han hade framåtbjudning o bärighet o öronen pekade framåt :)
Vet inte om det beror på att det var kallt (Han är piggare då) eller att han sprang o gnäggade efter Jöns (oftast är ju detta negativt men kändes som en positiv sak idag) eller den nya sadeln (tror han diggar den lika mycket som jag)
Jöns debuterade MSV C:2 o gjorde det på över 63%!!! En liten poäng till o vi hade kommit 4:a o fått rosett. Han var duktig men tappade framåtbjudning, men det är bara att träna på. Duktigt av en 6-åring att göra detta så bra i sin första start. Fina hästar jag har.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb