Igår o idag

Igår:
 2 privatlektioner, fina hästar o ambitiösa elever. Kul o ska bli spännande att få följa.
Chatte, Jöns o Coco var ute på härliga galopprundor i det härliga vädret, UNDERBART! Chirillo red jag i ridhuset, blir bättre o bättre. Men nu ska han snart få vila.
På kvällen kom Kikki o hade lite Equipe-utbildning med oss i t.s. Roligt o lärorikt.
Idag:
 Lika fint väder idag= lika glatt sinne. Chatte o Jöns fick varsitt pass i ridhuset. Trodde Chatte skulle vara stark efter att ha vilat två dagar o gått på hackamore en, men han var kanonfin :) Likaså Jöns, men han känns det ofta bra på. Samtidigt red E o I "sina" små pållar, de hade lite problem med dem så red även dem en liten stund för att hjälpa dem lite o då red de Jöns, å jäkla va fin han är :):):)
Fina Ludde red jag på fältet. Vilken underbar liten häst. Full med energi, 3 år gammal, sköter sig exemplariskt. Honom kommer ägaren få kul med i framtiden. Han åker hem på lördag, så sen kan jag ta emot en ny till/in ridningshäst.
Ikväll:
Kollat Ryttarprinsen. DRYG han är A Zetterman :( Tacka vet jag Peder, så ödmjuk, mot sig själv, sina kolleger o sina hästar.
 

Kommentarer

  1. Åh, min reaktion precis när jag såg Ryttarprinsen! Speciellt i början, när han raljerade om hur mycket han fått kämpa. Det får väl ALLA om de vill nå framgång! Inte för inte som jag var i ridhuset till 22.40 igår...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb