Ludde

Ja han har ju börjat skolan nu. Efter att ha raserat sin hage o på det viset talat om att han vill gå med den snygga bruttan Sonette så har hagen klarat sig bra. Han är snäll o go i stallet, men han tycker allt jag har konstiga idéer för mig som vill longera, tömköra mm. Istället för att göra som jag vill testar han lite andra saker, som att stå högt o länge på bakbenen, springa över mig, sparka mot mig. Men jag ger mig ju inte så lätt utan talar envist om hur han ska bete sig. Å det går framåt. Idag skötte han sig riktigt bra i tömmarna. Fortsätter han så ska jag nog sätta mig upp på honom snart :)

Idag har jag även hunnit med att tömköra Chirillo o Paddy oxå, å så har Mira o jag delat på Coco (som oxå gärna står på bakbenen med mig på. Kanske inte hästarna det är fel på...) o Jöns.

Lektionen på fm gick i Cadre Noir anda. Vad det betyder kan ni få veta om ni kommer o rider lektion :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb