Tävling x 2-idag igen

Började på VFK, Mira o Cocobell-bus hoppade 60 + 70.

Dessa saker var LÄÄÄÄSKIGA. Aldrig livet att jag går upp till dem sa Coco. Frågade överdomare Bella om jag inte kunde få leda henne förbi alla hemska spöken, å jovisst fick jag det. Liiite läskigt va det förstås ändå men felfri runda blev det o första rosetten!

Andra rundan nästan lika fin men tyvärr rev de ett hinder, men vi är förstås kanon-nöjda med henne. Inget stegrande på framridningen, bara lite vid spökena, stod lugnt i transporten o gnäggade i alla fall inte lika högt som hon brukar. 4 hästar av 5 möjliga fick hon idag ;)


 
Sedan var det dags för Chatte o mig att åka till Tingsryd. Red en MSV B:4. Fick en bra ritt därinne tyckte jag, inte ofta jag är nöjd ;) Men tyvärr tyckte inte domaren detsamma, fick 65,4 %, samma som 3:an men hon hade 0.5 p mer på det allmänna så hon slog mig. Trodde faktiskt jag skulle få mer betalt för denna ritten (men det vill man väl alltid få ;)) Tydligen så skrittade han dåligt o så gapade han vid vissa rörelser, inget som kändes men så var det nog då. Lite surt men sånt är livet!
Kropp#%&=¤# värker, men trots detta gick det ok att rida (efter lite värktabletter), gäller att se det positivt ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb