Skitväder X 2

Hagarna börjar stå i vatten. Mocka dem är helt ok så länge man är gummiklädd från topp till tå. Men att köra skottkärra i lervällingen är inge kul. Lagade Gulasch soppa o åt det under en filt innan jobbet, sådär sugen på att åka hemifrån... MEN tur man har ett jobb. Torrt o skönt i ridhuset, nästan lite mysigt att höra vinden utanför, härliga elever som trotsar vädret för att göra det de tycker är det bästa som finns, nämligen att rida. Alla möjliga nivåer på lektioner igår, från barngrupp, duktiga tonåringar till vuxna nybörjare, härlig spridning o alla lika glada. Hoppas det känns lika kul ikväll :)

Måste även berätta om en tantaluring. Hon ringer mig lite då o då, vartannat år kanske, ibland oftare, ibland mer sällan. 85 år är hon tydligen men så klar o redig o rolig att prata med. Har kanske inte så många att prata med, jag känner henne inte, vet ej vem hon är, men hon älskar djur o läser om mig i tidningen ibland o tycker jag verkar en bra djurvän. Säger att hon gärna vill sponsra mig o mina hästar, sången gång skickade hon mig en hundra-lapp. Söt är hon.

Kommentarer

  1. Underbar tantaluring :) Så glad jag blev nu när jag läste detta, ni förgyller säkert varandras liv om än så vid korta tillfällen och helt klart förgylde ni mitt med nu när jag läste detta. Underbart!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb